Veterinärer är inte min starka sida..

Dagen blev inte riktigt som planerad, och Gud tycker tydligen att det är roligt att ingenting ska gå min väg med hästarna. Sussi ringde i morse och sa att Sessans ben var värre än igår. Svullet upp till hasen, såren geggiga och hon haltade lite lätt.

Har precis ringt veterinären och dem skulle ringa tillbaka vid halv tio när han visste hur dagen såg ut för dem. Han sa att det lät som lymfangit när jag beskrev hur det var, hoppas inte! Ingen sjukdom jag vill handska med "/ Hon har ingen feber och äter som vanligt. Hennes allmänna tillstånd är precis som vanligt så det är skönt. Skulle ha varit tio gånger värre om hon bara stod och hängde med 40 graders feber..
Nu är det bara att vänta...

Usch, måtte det bara vara en lätt infektion!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0