Ett Giga-Inlägg!

Nu kommer helgen här i bilder, film och ord!!

Fredag

Gick till stallet efter skolan och red Belle som gick jätte bra! Kunde rida och hålla händerna stilla, otroligt!
Carro kom när jag hade ridit och hämtade mig. Jag skulle till Väderstad för att rida Tina. Red först Dion barbacka eftersom Carro tyckte det var läskigt. Skumpigt som attan i början innan jag hittade takten, sen blev han riktigt trevlig! :)
Efter det red jag Tina. Hade dressyrsadeln vilket resulterade i en tjurig häst. Red bara runt lite tills hon var någorlunda med på noterna sen fick det räcka!

Dion






Tina






LÖRDAG

Årets första tävling som blev en dressyr clear round hos Sissi Lilja. Med tanke på att det var första gången jag var iväg med Belle på en tävling, har aldrig tränat på programmet och tror det var första gången Belle såg ett dressyrstaket så ska jag vara nöjd. Skriver mer detaljerat nedan..
När vi kom hem gick jag en sväng med Sessan och sen åkte jag till Väderstad där jag red en liten bitch idag igen. Dock blev hon jätte fin och trevlig på slutet i den förvända galoppen, tjurar till en gång på slutet som man kan se på filmen annars var hon jätte trevlig. Saknade bara den nedersta nosremmen, hon var tung och tog inte bettet som jag vill men men..
Kvällen tillbringades med Mimmi! Trevligt!!

Dressyren med Belle







Liten analys från min sida:
När vi kom in på banan blev hon jätte spänd! Solen från fönstrena var farliga, blommorna var farliga, staketet var farligt, högtalarna kunde hoppa på henne och bokstäverna kunde ju äta upp henne! Red runt lite för länge efter att domaren hade gett mig startsignal, men en clear round för mig är träning så varför ha bråttom?
Hon var spänd hela tiden fram till galoppen. Hon vill inte lyssna på varken min hand eller skänklar, dock ser hon inte så spänd ut som hon kändes - positivt! Men kände att om jag skulle ha lagt på lite mer skänkel där eller där skulle det ha blivit piss och pannkaka. Jag struntade totalt i längningarna! Det får vi träna på utan domare, staket och massa annat nytt. Kunde inte heller ställa henne pga att hon va spänd men som sagt, första tävlingen! :)
Domarens ord:
Mycket bra ridet Ida! Började lite spänd/rak i sidorna. Galoppen super! Vågar du "hålla" ihop lite mer kan det bli 8:or. Bra att du ej länger!!

Red LB:1 och trodde jag skulle få runt 50% men fick 62%, lite snällt tycker jag hehe :)

Ridning på Bitch!









Hon är riktigt fin fram till 1:10 där hon börjar bli lite trött och inte riktigt orkar fatta från skritt. Så där tjurar hon lite :)

SÖNDAG

Idag har det varit slappardagen i princip. Vaknade hos Mimmi, åkte till ÖB, sharpman och Väderstad. Städade rummet och vid fem gick jag till stallet. Ryktade Eminette i en timme!! Och nu skojjar jag faktiskt inte. Hon blev så fin så och hon tyckte det var jätte skönt!!
Min häst där emot är det något nytt fel på varje dag. Idag var hennes vänstra bakben svullet, förmodligen har hon fått skav eller något från galoppbandaget som har gjort att det var blivit infekterat. Så nu när det är fruset i hagen på morgonen och kvällen ska jag bara tvätta rent såren och sen låta det va.. Om alla hennes sår bara kan läka någon gång!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0