Kvälls ridning

Har precis kommit hem ifrån stallet. Ida och jag tog hand om och red Dion och sen red Ida Tina. Vi fodrade okcså hästarna.

Vi började med Dion då man måste rida barbacka på honom. Han har ett konstigt sår under magen. Ida hoppade upp först så jag skulle se om han var snäll. jo men det var han så jag hoppade sedan upp men kan ju säga att det inte var lätt att sitta kvar på honom. förstår nu hur jävla fint steg han har :P För mig blev det bara lite skritt och trav.. Ida hopade sedan upp igen och red igenom han lite. Jag tränsade då tina och tog ut henne på banan :)
När vi kommer till Tina så var hon ja kan inte förklara det gör Ida nog bättre sen. Men om vi säger så här Känslig häst på ett känsligt sätt och man kom åt henne mer i dressyrsadel vilket vi aldrig rider henne i och då försökte hon komma undan med lite hopp och lyftningar. Idag var hon lätt både fram och bak..
Det är inte lätt att vara hopphäst man får ju iallafall tänka på att hon har Robin Z som morfar
haha.:P
Men hon är fin endå :)<3 Blir ju bättre och bättre iallafall.

Nu kommer lite bilder :)

Om vi säger så här jag tyckte Dion var svår barbacka :P

Men det tyckte inte Ida :P Säg nått hon tycker är svårt? :S


Ida & Retina (Ida kommer inte gilla de här bilderna)







Sötaste Stall Katten










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0