Uppdatering om Sess!

Upptäckte just att jag inte har skrivit så mycket om hur det är med min lilla Sessis.

Svullnaden är i princip nere och såren börjar, sakta sakta, att läka. Shiftar lite mellan två olika preparat - sprayen jag fick av veterinären och en sorts salva jag har fått av en annan veterinär. Ringde även tillbaka till han igår eftersom han sa att jag skulle göra det. Han tyckte det var bra att svullanden var nere (såklart!) och sen sa han att jag skulle fortsätta med koksaltlösningen och preparaten, men jag ska inte pilla bort några sårskorpor eller gnugga på såret i onödan. Jag har även stallbandage varje natt för att minska risken för att svullnaden ska komma tillbaka. Hon är inte halt eller något sådant vilket är positivt :) Så nu hoppas vi bara på att alla hennes nedrans sår ska läka!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0