Trippeltömkörning

Vid fyra gick jag till stallet tillsammans med Carro och tömkörde både Belle och Sessan. Började med Belle och det var lite spännande eftersom vi inte visste hur hon skulle reagera. Hon tyckte det var ganska så äckligt med att ha tömmar som låg över hennes rygg, men efter några varv slappande hon av. Tanken med henne idag var bara att hon skulle vänja sig, slappna av och förstå vad hon skulle göra.

När jag var klar med Belle tog vi av henne tömkörningsgjorden och satte på den på Sessan i stället. Tömkörde henne kanske i 5-10 minuter, hon behöver inte mer utan tanken är mest att hon ska få röra lite på sig i rätt form. Var över en månad sedan jag tömkörde henne men hon var superduktig och jobbade på riktigt bra! Gud vad jag längtar tills hon pluppar ut fölisen så jag kan komma igång med henne lite mer ordentligt!!! :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0