Kul men stressigt!

Uppe med tuppen!
Mockade och fixade stallet vid nio. När jag var klar tog jag in Sessan och gick upp till fältet för att longera henne. Hon var fin idag med! Märks att jag inte jobbar med henne så mycket och så ofta längre för hon är himla pigg. Men hon är positiv och hon verkar tycka det är roligt så det är kul! :)

image description

Jag fick stressa hem och byta kläder för att direkt åka in till Mjölby. Skulle med Elle på en Clear round vid 11:20 och jag hann precis!! Skickligt kände jag ;)

När Tärnmin var klar och vi åkte iväg var klockan 12:20. Tog 5-10 minuter att åka sp när vi kom fram lastade vi ut Tärnmin. När Elle kom till framhoppningen ropade dom upp i högtalarna att hon var nästa ryttare som skulle in! Hejsan tjena stressigt liv!! Tur kunde en köra före henne men blev ju ändå stressigt så klart. Hon hann inte rida fram ordentligt och hon hade inte kollat banan! Så innan hon gick in på första rundan förklarade jag väldigt snabbt hur banan var. Hon kom i alla fall runt 90 cm med ett stopp på första och en volt till andra så det var himla bra med tanke på förutsättningarna hehe..

Andra rundan som var deras debut i 100 cm gick över förväntan enligt Elle. Dom kom runt felfritt!!! Duktig polle!! ;)







När vi kom hem från tävlingen bytte vi häst och Elle red ett lugnt dressyrpass på Marsen. Kan säga att dom som har fördomar om travare ska knipa. Både Tärnmin och Marsen kan!! Fin fina hästar :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0