Jobba med hästar

Att jobba och rida andras hästar är bland det bästa som finns! Det är så himla roligt, finns nästan inget roligare. Var hos Lina idag och longerade/tömkörde hennes unghäst. Ska eventuellt börja rida henne någon gång i veckan, beror på hur nöjd Lina blir över mitt jobb. Hoppas i alla fall på det :)

Den andra hästen jag rider, Belle, ska vila i en vecka för att hon är spänd och har lite ont i ryggen. Hon ska sedan jobbas från marken och sedan sättas igång igen. Blir alltså ingen ridning på den fronten på ett tag, men huvudsaken är ju så klart att Bellsan blir bra i ryggen! Ska väl inte ta allt för lång tid hoppas vi på :)

Och till sist en liten uppdatering om min Prinsessa! Hon börjar faktiskt att få en liten mage nu, en fölismage alltså men lite fett är det väl med. Hennes sår på bakbenen håller också på att läka! Mycket mycket sakta men det går framåt. Inte är hon svullen heller så det går faktiskt ganska bra med min oturfågel just nu. Peppar peppar.. :)



ska se om jag kan få lite bilder på Linas häst och även lite nyare på "stallets" hästar..



Kommentarer
Postat av: Lina

Du är jätteduktig Ida! Du är välkommen att rida när du vill!

Kram Lina

2012-03-22 @ 20:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0