gårdagens händelse

Som många vet så slutade gårdagen inte som många hoppades att den skulle. När jag var på väghem ifrån skolan igår fick jag veta att Världens finaste häst Karats inte mådde så vidare bra, det var tydligen riktigt allvarligt. Så jag tog min bil så fort som möjligt när jag kom hem och kl 16.00 när jag hom dit låg han ner i boxen levde som tur var och fick dropp. På vägen till boxholm var jag lugn men när jag svänge av stora vägen var jag så rädd. Har nämligen varit med om det här fött att jag inte hunnit säga hej då till de finaste så var så rädd att jag inte skulle hinna. Skakade av rädsla och vågade knappt inte gå in i stallet när jag kom. Men han kämpade och kämpade på men kroppen ville inte så de på ridskolan bestämde sig för att han skulle få somna in. Även fast det högg i mitt hjärta tyckte jag att det var det bästa och rätta beslutet. det var hämska att se honom som han var. Men han har det bra nu bland Dante, Baloo och Pigall :)<3

Elli tyckte också att jag skulle skriva ett litet brev till de i stallet eftersom jag kände han så bra tyckte hon. så här har ni orsaken om Karats Bortgång & hur han var som ridskolehäst i mina ögon <3

http://www1.idrottonline.se/BoxholmsRK-Ridsport/Nyheter/EgnaNyheter/VilaifridKarat/

Minnen med Finaste <3















Kommer alltid älska dig din finaste bästa karat! du var en av de bästa! <3 Love You




Kommentarer
Postat av: Emma

Ida, vem är pappa till sessans föl??? Ska du behålla det?

Visste du inte att hon var dräktig när hon köptes??



Kan du inte skriva ett inlägg om detta?:)



Kram

2012-03-28 @ 15:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0