Lymfangit eller inte..?

Då var Sessans och mitt första veterinärbesök avklarat! Han tyckte min häst var lite smått omöjlig hehe.. Pippliga Prinsessa!

Han började med att kolla såret och då konstaterade han att han skulle raka det. Hejsan tjena tänkte jag men men, det får gå som det går (trodde hon skulle gå i taket). Hon stod faktiskt hyffsat stilla :)
Det är nu det värsta börjar i Sessans värld. Han skulle lägga på något klisterbandage av något slag, dock hoppade Sessan bokstavligen rätt upp vilket resulterar i att han tappar den där klistersaken så det blev inget med den. I stället skulle han lägga på något annat, och aldrig i hela Sessnas liv skulle hon tillåta det. Hon klättrade på väggarna - så himla töntig. Jag som har lindat hennes ben till och från sen hon kom utan problem, fjömpa..

Tillslut gav han upp stackarn haha.. Det får vara öppet nu i stället och jag ska tvätta med det koksaltlösning varje kväll.
Nu var det bara två saker kvar. Hon skulle få något moj i munnen och sen något annat genom en kanyl i halsen. Han tyckte jag skulle ge henne det där i munnen men nej usch, otäckt så det fick han göra. MEN gick det då? Nej inte direkt... Tillslut efter mycket om och men fick han kanske in en liten klick i munnen, och den där kanylen kunde vi väl nästan drömma om? Han fick i alla fall in nålen i halsen men det blev inget bra, och här strejkar Sessan totalt. Ställer sig upp och sparkar bakut och har sig, så där gav vi verkligen upp..

Kortfattat kommer hon att få det där i munnen sen ska jag spraya med någon spray på såret varje dag. Han hade inte dom sakerna med sig så ska åka och hämta dom när mamma kommer hem. HAn visste väl inte riktigt vad det var hon hade, antingen är det bara ett infekterat sår som gör att hon är svullen eller en lindrig form av lymfangit. Jag ska gå med henne varje dag och sen linda benen varje natt så får vi se helt enkelt vad som händer och sker :)

image description

image description

image description

image description

image description



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0