Äntligen, efter en hel vecka!

Upp tidigt för att vara i stallet klockan 8. Igår kom det nämligen en ny häst till stallet - Wembley. Vi släppte ihop henne och Belle i en hage medan Sessan och Eminette fick gå i en annan. Det gick faktiskt riktigt bra, Belle var mest fokuserad på vart Sessan tog vägen, bästa vännen kom ju aldrig!

Under tiden hästarna bekantade sig med varandra fixade Elin och jag stallet för att efter det ge oss ut på en ridtur, jag fick låna Belle. Har inte ridit på över en vecka och gud så kul det är, och jobbigt. Från att ha ridit regelbundet, 6 dagar i veckan, till att inte ha ridit ordentligt på ett halvår så lovar jag att man tappar en hel del, både kondis och muskler.

Belle har jag ridit 2 gånger förut, en riktigt rolig häst - man vet aldrig vad som kan hända. Hon var mest fokuserad på vad som hände runt omkring oss än på mig men får se om det bättrar sig eller inte. Ska ju kanske tävla den här damen i år, eller dom säger att jag ska det i alla fall. Om det blir så kommer det att bli riktigt kul, är ju en tävlingsmänniska! :)

Sessan jobbar jag med ikväll. Ska försöka flirta med mamma så vi kan åka iväg till ridhuset och longera/tömköra, får se hur bra jag lyckas!

Belle




Wembley







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0