Skönt med ridhus!

Idag har min dag bestått av utsläpp, mockning och kvälls ridning i ridhuset.

I stallet där jag jobbar har vi nu 17st hästar var av två är inhyrningar och åtta är unghästar eller äldre hästar som är på tillridning eller om ägaren vill att den ska tränas o tävlas. Nina och Charlotte som äger stallet har två hästar var. Nina har två fina dressyrhästar, den ena heter Chaplin och han har tävlat upp till S:t Georges. Lazio magi (Lasse) är 5 år och utbildas fortfarande. Han kommer man att se ute på tävlingsbanorna i vår skulle jag tro.


Chaplin                         Lasse


Charlotte som är Ninas dotter har två underbara hopphästar som hon tävlar för fullt på.
Candy Lakk är ett sto e. Cardento - Irco Marco. Hennes hoppteknik är helt underbar och är tävlad upp till 140 med Charlotte men siktar på högre höjder nu till våren/sommaren. Retina är Charlottes andra hopphäst och hon är också ett sto e. Cosmopolite S - Robin Z. hon har haft två föl så hon är lite efter i sin utbildning men hon har en enorm kapacitet. Charlotte har startat två 130 rundor med henne med godkända resultat.


Candy                                           Retina


Varför jag tog upp de här hästarna är för att de är dem jag rider mest på och kommer att skriva om dem rätt så mycket. Alla de andra hästarna får jag inte glömma heller men dem tar vi en annan gång tycker jag.

Om vi ska komma till hur dagen har varit i stallet har det varit riktigt lugnt. Tog ut hästarna vid nio, mockade och la in lunch, sen blev det ett tidigt insläpp för skulle iväg så hästarna fick gå in vid 12.00.
Blev lite shopping på Hööks i Linköping. Blev ett set med Magic Brush och ett måttband så man kan mäta hästen och se på ett ung hur mycket den väger.
När jag kom tillbaka till stallet så blev det lite dressyr på hopphästen Candy. Idag var hon rätt så jobbig, hon var spänd och lyssnade inte riktigt på vad jag sa till henne. Hon var också överkänslig. Det positiva med att hon har gått dåligt dagen innan är att då brukar hon gå som en klocka dagen efter! Glad tjej! Det märks i morgon.


Dagens Köp

Candy


Kommentarer
Postat av: Bea

borstarna är bra men svåra att hålla i!!

2012-01-22 @ 12:11:18
Postat av: caroline

Haha ja det kan jag faktiskt hålla med dig om. Skulle vilja ha ett handtag på eller så :)

2012-01-22 @ 14:56:03
URL: http://equestic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0