Första körlektionen

Första körlektionen idag! Om tre månader är jag 18 och då ska jag ha det förbannade körkortet! Förstår faktiskt inte hur folk kan vänta i flera år med det? Körkort är sådant man behöver så varför skjuta upp det?
Själv känner jag att det ska bli sån befrielse med körkort. Jag slipper fråga mina föräldrar om skjuts hela tiden och har mer frihet. I och för sig bor ju jag på landet vilket gör att jag är lite mer beroende av mina föräldrar än vad vissa andra är.

Körlektionen gick i alla fall bra. Körde runt vid villorna i Mjölby för att hon skulle få se hur jag körde och hon tyckte att jag var duktig så det vi ska träna på är att få bort mina olater. Jag kollar till exempel inte i backspeglarna innan jag blinkar och bromsar där man inte behöver bromsa, men jag lär mig väl det med.. Hann även med att köra igenom Fas A en gång med 58 rätt av 70, måste öppna boken snart tror jag.. :)


Kommentarer
Postat av: emma nilsson (:

men 58 rätt är väl rätt bra första gången? jag fick typ 30 första gången :p

2012-01-25 @ 19:14:14
URL: http://eeemmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0