De fyrbenta

Jag lyckades att flirta med mamma, så ikväll blir det att åka till ridhuset med Sess. Dock så var ridhuset bokat fram till klockan 19.00 och eftersom jag ändå inte har något annat för mig tänkte jag skriva kort om hästarna som står i stallet.

I stallet får det plats fyra hästar och hästarna som står där just nu är Eminette, Sessan, Belle och Wembley.
Belle och Wembley ägs av dom som bor på gården och dom som vi hyr vår boxplats av. Belle är ett 7-årigt dressyrsto och Wembley är ett 9-årigt hoppsto.
Eminette är 20 år och världens snällaste, bokstavligen. Hon ägs av den andra familjen som bor på gården, men då hennes ägare studerar uppe i Uppsala så gör hon inte allt för mycket. Även Eminette är dräktig och hennes föl beräknas komma 1 april.
Sessan är ju då min häst och henne har jag ju kortfattat berättat om i mitt första inlägg.

Nu gav jag er en liten blick i vilka hästar som finns i stallet. Tror nog det underlättar lite för er som läser också att veta vad för häst det är jag pratar om :)

Eminette


Belle


Wembley


Sessan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0