Caroline & Hektor

Hej!
Vi är två tjejer som kommer att skriva om våra dagar, minnen och tankar med hästar och hästsporten. För att ni läsare ska få en liten snabb inblick i vilka vi är kommer vi att skriva två korta presentationer om oss innan denna bloggen sätter fart!

Jag heter Caroline Lyngstad och läser sista året på Linköpings praktiska med inriktning Natrurbruk.
Jag bor i Mjölby hos min mor och i Väderstad hos min far.
I väderstad har jag min praktik 3 dagar i veckan. Där står även den häst som jag tar hand om, tränar och åker på shower med. Hektor som hon heter är ett sto född i mars 2010.
Hektor kom till oss den 16 februari 2011. Vi köpte han hos Ingrid & Barbro Olsson i skåne som har en väterinär station tillsammans. Ägare som ägde honom var där på en undersökning med sin mamma(hektor mamma) och där sa dom att de var en hingst så då bestämmde vi oss för att köpa honom.
I fem timmar hem ifrån Skåne satt jag i förvaringsutrymmet med honom då vi hade två hästar till i B-kortslastbilen. När han sen hade varit hos oss någon månad eller så tyckte jag inte att allt stod rätt till med min lilla hingst. Det var nämligen så att han kissade väldigt lustigt och då insåg vi att vi hade blivit lurade, eller så var de så knäppa att de trodde att det var en hingst, men det var det inte utan det var ett STO! Men för mig är det fortfarande Hektor och jag skriver fortfarande "han" till henne så det hoppas jag ni står ut med :) 

Ni undrar nog varför jag tycker han är så speciell för jag är ju för stor att rida på honom så varför ska jag ha en sådan liten häst för? Det är inte för att jag inte gillar o rida för det gör jag. Men jag är mycket för att få en bra komunikation med hästen och tycker det är himla kul att lära den saker och få den att lyssna på mig till 100 %.
Jag har hittills lärt Hektor att skrapa med hoven, början till buga, början till stegring och nu är löslongering något som står högst på schemat. Om man bortser från Hektor så kommer jag också att skriva om andra hästar jag rider och tränar.

Lite bilder på mig & Hektor











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0