Blod och svett

Första riktiga dressyrpasset på evigheters evigheter! Dessutom på en häst jag bara ridit två gånger innan och aldrig på bana förut. Det jag försökte med idag var mest att få henne eftergiven och sen känna efter lite. Fick använda väldigt mycket ben och armar, hon gav inget gratis direkt men det var himla kul! Hon var i alla fall finare på slutet men fortfarande mycket att jobba med och mer knappar som måste hittas, kul att ha något att se fram emot och jobba vidare med :)
När vi var klara med dagens dressyrpass var både hästen och jag svettig. Jag kunde knappt röra vänstra armen, sån där äcklig känsla man får när orken tar slut. Måste börja träna armarna tror jag! Fick även en blodblåsa på högra handen, ajaj! Men men, visar väl att man har jobbat? Hehe.. :)

Blev varken bild eller film då sakerna strejkade lite i batteriväg, men bjuder på blodblåsan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0