Det var halva dagen det

Då var nästan den här dagen slut och än så länge har jag bara hunnit med stallet! Släppte ut hästarna vid åtta, mockade stallet, red Belle, longerade Sessan och fyllde på ensilagepåsarna.. Allt det tog 5 timmar, ganska sjukt så fort tiden går när man gör något roligt :)

För Belles del blev det en sväng till ljungby för lite dressyrarbete. Jobbade henne inte så jätte hårt för ville inte att hon skulle bli genomsvett, utan försökte mest få henne låg och mjuk i handen. Jobbade henne i skritt de första 30 minutrarna tills hon släppte till där, sen gjorde jag likadant i både traven och galoppen. När hon väl släpper är hon jätte lätt och fin! Men det krävs väldigt mycket ben, så imorgon lär jag ha träningsvärk! I vilket fall så är det i alla fall så himla kul!!!! :)







Sessan gick jag med upp till fältet och longerade. Jätte spänd häst i början som verkligen inte ville lyssna på mig, så tog ett tag innan hon började slappna av. När hon väl började lyssna så testade jag att "spänna in" henne. Egentligen kan man inte säga att jag spände in henne, för satte bara dit en inspänningtygel på ena sidan på yttersta hålet. Hon tyckte det var lite läskigt/jobbigt först, men efter några protester gick även det jätte bra! :) Så det får bli bäbissteg på den fronten :)







Tur man har en så snäll vän som "är sjuk" och älskar att ta kort! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0