Dem är fina på sitt sätt!

Samma veva idag som igår. Gick upp vid sju och släppte ut hunden och hästarna. Carro hjälpte till medan Elli sov som en gris..

När allting var klart i stallet började vi att ta in första hästen som fick bli Belle. Longerade henne ungefär tio minuter. Ska till Boxholm och dressyrträna ikväll så ville bara jobba henne en kortis. Hon var fin och det är ganska stor skillnad från i förrgår. Hon söker sig ner direkt och inspänningstyglarna glappar så fint! :)









Sen blev det Wembleys tur. Tanken var att jag skulle longera henne inspänd också men den tanken ändrades så fort jag fick ut henne på en volt. Spänd och springig, jisses!! Så det jag ville var att hon bara skulle slappna av. Tog ett tag men tillslut travade hon på lugnt med sänkt huvud och tuggade. Då fick det räcka! :)

Början;




Slutet;




Sista ut var Sessan. Även hon fick bli longerad och jag tycker att min häst är ganska så snygger! Längtar tills den lilla krabaten tittar ut och när jag kan börja träna henne liter mer. Carro tog även med sig Eminette upp så hon med fick röra på sig lite. Gud så glad hon blev, öronen frammåt och traskade på ordentligt! :)





Fin tjockis! 5 veckor kvar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0