Stalldag och svullnad

Nyss hemkommen efter att ha tillbringat 11 timmar i skolan! Att gå från klockan 8.00-19.00 tre dagar i rad borde vara olagligt.. Hade först stalldag och efter det jour, kul liv på Vreta!

Skolan då;
Stalldagen var helt okej faktiskt, riktigt kul! Red en häst som hette Master, inte direkt min typ av häst. Seg och hängig men efter många tempoväxlingar började han tillslut komma upp i formen lite. Men nu var det ju inte dressyr vi skulle rida utan hoppning (markarbete). Fick hoppa kanske 40 cm, men det duger för en som inte har hoppat sen i November! Så himla kul! :)
På eftermiddagen kollade vi på en körklinic. Riktigt fina hästar och roligt att kolla på, dock väldigt kallt!
Jouren är inte ens nämnvärd! USCH!



Sessis;
När jag väl kommer hem och till stallet är klockan kvar i nio. Tänkte bara kolla till Sess en snabbis eftersom hon blev sparkad i lördags. Ställde upp henne i gången och det ser inte ett dugg svullet ut, så skönt tänkte jag! Men när jag väl känner igenom benet är det inte bara svullet på stället där såret är, utan det är svullet ända ner till hoven. Värre än igår med andra ord.. Fick bli att tvätta rent såret och linda benet! Får se hur det är imorgon.. Lilla gummzan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0