Gårdagens markarbete

Dålig bloggning igår för både min och Carolines del. Hade tänkt slänga in ett blogginlägg när jag kom hem men var så himla trött så orkade inte!

Riskettan gäspade jag mig igenom, gud så trött jag var! Men det gick!
Åkte till Väderstad med Carro efteråt. Hon fick så klart för sig att vi skulle harva både ridbanan och ridhuset, så det gjorde vi! Precis när vi var klara krånglade så klart harven och ville inte "fastna" på dragkroken. Så det höll vi på med hur länge som helst innan vi lyckades att få harven till sin "parkeringsplats".. Och nu kunde jag äntligen rida! ;)

Hon var mycket mjukare och finare idag redan från början! Hon blir lite spänd i galoppen de första minuterna så det tar ett tag innan hon slappnar av där. När man sedan blandar in lite bommar blir det lite "turbo" på henne så det jobbade jag med idag. Vi gick från att vara spänd i början till att vara mjuk och lydig på slutet, så för att vara andra gången jag rider henne så är jag väldigt nöjd! Hon har lite svårt för bärigheten och balansen i galoppen tror jag, därför det blir en hel del kors.. :)



ska se om jag hinner göra i ordning filmerna på Belle och ladda upp också! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0