Full fart!

Upp klockan sex och har varit ute fram tills nu!
Gick till stallet vid halv sju tillsammans med mina två stora väskor och ett par skor! Träning kände jag där..
Jag tog med mig Sonja upp till grannen och släppte ut hennes hästar och fy fan vad halt det var! Fuxen gick ner på knä två gånger stackarn, var som Bambi på hal is..
När vi kom hem var det våra hästar som gällde. Efter den lilla incidenten hos grannen ville jag inte riskera att Sessan skulle gå omkull så broddade henne bak och drog på henne ett par boots. Får hoppas att hon klarar sig utan broddtramp och mugg!!

När hästarna var ute, stallet fixat och påsarna fyllda var klockan runt nio. Tog då med mig Belle upp på gärdet och longerade henne med inspänningar. Lite roligt att jag måste ha första hålet när jag longerar Sess och på Belle kunde jag ha elfte. Märks att det är skillnad från häst till häst ;)
Belle var väldigt tråkig i början men efter en halvtimme släppte hon riktigt fint så då gav jag mig. Man ska ju egentligen bara longera dom i tjugo minuter men ville få henne eftergiven innan jag gick hem :) Tänkte jag skulle upp och longera henne imorgon med direkt på morgonen och se om hon släpper lite snabbare, hon är ju lite trälig med det när man rider så med lite jobb från backen kanske det blir bättre.. Jag får se helt enkelt :)

Långt inlägg!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0