Fantastiska häst

Anledningen till att jag bloggar så sent idag är för att jag efter skolan åkte till stallet och red och klippte halva Candy. Varför jag klippte halva Candy var för att hon är grymt kittlig på benen eller bara dum. Benen är överallt om vi säger så. Mer i luften än på marken. Har lyckats klippa halva benen fram men ska få hjälp av Lina på onsdag då jag är i stallet heladagen. Hon måste ju bli snygg om hon ska till Helsingborg :)
Sen blev det en sväng i skogen med Hektor & sen ut till älsklingen som var i garaget.

Kommer antagligen bli lite roligare och blogga de här två veckorna eftersom jag har hand om Candy och ska rida henne nu medans lotten är utomlands och göttar sig. Ska även longera och rida Retina. Föredrar att longera henne då jag tycker hon är så himla svår att rida. Jag hoppas också på att det ska bli massa snö eller att all is ska försvinna på vägen så att jag kan rida ut :)

Idag red jag iallafall Candy. I en svart hoppsadel och sen ett träns utan någon nosgrimma. För att testa hur hon reagerade. Måste säga att det värkade som hon trivdes bra. Remont och Ingen nosgrimma alls tycker jag är bäst på henne. Men ska rida utan nosgrimma i morgon också och se hur hon är. Idag så skrittade jag i kanske 30 min och jobbade henne med lösgörande och sidvertsrörelser (stavning?), halter och ryggningar. Blir lika förvånad varje gång när jag rider henne. Tänk så mycket hon har förändrats på ett år det är sjukt!
Länktar till morgondagens pass. Blir att rida vid 10 i morgon då jag inte börjar fören kl.12.00 Ska då till travshoppen sen vidare till ATG med "klassen"

Innan ridningen :)

Efter ridningen

Garaget :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0