Det är avancerade saker!

Dagen har gått ganska fort men ändå så långsam. Vet inte hur jag ska beskriva det på ett annat sätt? Vet i alla fall att det var en väldigt dålig beskrivning..

Vi började i alla fall med att rida! Roligt tänkte jag, ändrades genast när jag insåg att vi skulle rida på led! Ser faktiskt inget bra i att rida på led? Kanske att man kan anpassa hästen takt och tempo, men alla hästar är olika och jag hade gärna skrittat på mer framåt än vad den första hästen klarade av. Sen kan även alla i vår grupp rida, tur det. Dock fick vi två praktikanter i gruppen också, den ena hade nästan aldrig ridit och den andra kunde väl grunderna i skritt och trav. Men men, jag fick i alla fall rida och det gick faktiskt hyffsat bra. Ledet fick vi tillslut splittra och då blev det genst roligt igen eftersom man kan jobba mer "själv".
Läraren tyckte jag red pollen bra så det var roligt, kommer ha träningsvärk imorgon.. Värre än vad jag har idag! :)

Resten av skoldagen ägnades åt att mocka, ta in och ut hästar, fylla påsar och gå igenom foder!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0